Friday, January 23, 2009

SRC General Election IIUM 2008/09

KULLIYYAH OF ECONOMICS AND MANAGEMENT SCIENCES

MOHD FAHMI – 984 VOTES (WON)
MOHD SOFIYUSSALAM JOHARI – 964 VOTES (WON)
NURUL AIN NAJWA - 490 VOTES
MUNIRAH BT DAMANHURI – 917 VOTES
SHARIFAH NAZIRAH – 454 VOTES

AHMAD IBRAHIM KULLIYYAH OF LAWS

AHMAD MUKHLIS MANSOR – 1052 VOTES(WON)
MASHITAH BT IBRAHIM– 775 VOTES (WON)
MOHD ZAKWAN –556 VOTES
MOHD FAISAL BIN AZIZ VOTES- 590

KULLIYYAH OF ENGINEERING

HANI MAISARA– 699 VOTES
MOHD KAMARUL HELMI BIN MOHD NAWAWI – 1416 VOTES (WON)
MOHD FIRWAN – 1391 VOTES (WON)

KULLIYYAH OF ISLAMIC REVEALED KNOWLEDGE AND HUMAN SCIENCES

ABD SHUKUR – 1076 VOTES
NORAINI MD DIN – 1661 VOTES (WON)
HAZWANI – 724 VOTES
ZATIL ARIFAH – 2060 VOTES (WON)

KULLIYYAH OF ARCHITECTURE AND ENVIRONMENTAL DESIGN

MOHD FARIZ – 414 VOTES (WON)
MOHD AZWAN – 445 VOTES (WON)
KHAIROL – 367 VOTES
AFIZAN – 380 VOTES

KULLIYYAH OF INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGY

MOHD AZIZAT – 257 VOTES
MOHD HAIRUL ZAIM - 315 VOTES (WON)
SHARIFAH UMMU KALTHUM – 324 VOTES (WON)

Tahniah dan takziah kepada semua calon-calon yang menang bertanding. Walaupun suasana PRK UIAM Gombak pada kali ini terasa hambar, sunyi tidak seperti tahun-tahun sebelumnya, namun ramai juga calon-calon yang agak berkaliber dan terlibat dengan pelbagai persatuan dan program di dalam mahupun di luar kampus turut bertanding. Mungkin salah satu faktor kehambaran PRK kali ini ialah tempat Nomination Day yang agak tersorok, di Banquet Hall, Admin Building level 4. Saya pasti ramai pelajar UIAM tidak tahu tempat ini, belum lagi ditanya di mana Office of Rector atau opis Ustaz Hamidon. Mereka tentu tidak sedar bahawa PRK sudah bermula di UIAM sejak borang nomination dibuka kepada pelajar. Tarikh PRK juga berubah-ubah atas sebab putus bekalan air dan UIAM diisytiharkan cuti.

Saya mengakui banyak nama-nama calon ini saya kenali kerana pernah bekerja bersama ketika CONVEST, SRC dan lain-lain. Ada juga yang pernah menjadi exco Kulliyyah Based Society (KBS) dan persatuan CENSERVE (seperti Comrade, Akhi, dll) pada tahun lepas. Namun, ada juga yang bertanding atas suruhan pihak- pihak tertentu dan menggunakan nama-nama besar supaya lebih mudah dikenali di kalangan pelajar.

Rakan-rakan dari universiti lain seperti UM, UKM juga sering bertanyakan hal PRK di UIAM. Sama hangat dengan pilihanraya kecil Kuala Terengganu katanya.

Saya mengucapkan selamat menjalankan tanggungjawab anda kepada mahasiswa UIAM. Hadapilah tentangan daripada pelajar mahupun pentadbiran UIAM dengan hati terbuka dan sentiasa mencari jalan penyelesaian yang terbaik. Kekangan duit untuk budget SRC sudah pasti akan menjadi masalah kalian kerana ini bukan benda baru. Pasti alasannya : 2009 ekonomi meleset, terpaksa kurangkan budget untuk program SRC. Opis SRC pun dah lama tutup, berhabuk tau.

No comments: