Sunday, December 21, 2008

Selamat Pengantin Baru: Salwa - Asyraf

13 Disember – Plannya ialah : Amek Wani  amek TaufiQ kat jeti  ke Butterworth for da kenduri at Dewan Panorama  pulang before 3.30pm  jalan-jalan sekitar penang

Tapi for some unavoidable reason, plan dah jd camni:

Wani: Ayah dia hantar sendiri ke Butterworth utk kenduri Salwa

TaufiQ: disebabkan lambat bas sampai di jeti, kami terpaksa menyuruh Arep mengambil TaufiQ di jeti.

Plan : Terus ke Butterworth: Dewan Panorama. Memula Farah macam agak keliru dengan petunjuk ayahnya..Tetiba kereta Picanto di depan kami buat aku terkejut. Picanto hijau WNQ!! Sah ni kereta Juan n Nadiah. Penuh kereta tu dengan budak2 laki. Tapi kami tak ikut kereta tu, kami ikut short cut dan akhirnya bertembung semula dengan Juan di hadapan Dewan Panorama. Bile tengok dewan tu, ”Wahhh!!! Lauttt!!!” Mmg tak terkata..

Aku, Farah and Helmi berbual dengan Jimin yang sibuk mengambil gambar dengan kamera nya. Spek dah hilang masa kat Feringhi, dia kata. Kami sampai dahulu sebelum pengantin. Di pintu masuk, parents Salwa dan adik beradiknya menyambut kami. Aku melihat sekeliling dan ternampak kawan-kawan, budak-budak Blok G ASMA duduk satu meja. Nun di hujung sana, aku ternampak Ayeen, bakal engineer Intel Penang bersama family nya.

Wana: Hampes kau!! Datang SP, tak pergi rumah aku!! Rumah aku kat Taman Ria jugak huh!!
(Wana, soriiii sangat-sangat, aku tak tahu)

Akram: Kiterog kene cepat, bas kul 5pm ni. Kene gi Alor Star, hantar kereta dulu.

Ayeen: Fizahhh, takut la nak keje ni..Semua kene buat sorang-sorang.
(Sabar! Sabar! Ayeen..Takpe dah dapat keje at least dah ok, tengok macam kiteorg yang x dapat lagi!!huhu tanam anggur lagi!!)

Apabila pengantin datang, serba purple, warna fav Salwa.. “Nanti kawin, nak tema purple..” Aku ingat lagi dia cakap masa tu..So sebab tu hari ni, tema baju semua purple..Ye la walaupun tudung aku cream..Batch 042 (zero4two) semua bergambar sakan depan pintu gerbang masuk dewan tu, baik yang lelaki yang perempuan pun sama.. Pengantin lelaki kene buli jadi photographer plak hari ni walaupun di hari bahagia hahahha…


Muka2 ceria Farahani dan adik beradiknya di atas feri menuju Pulau Mutiara





Scene dari dalam feri..Nampak tak bangunan Komtar tu?


Muka ceria berlatarbelakangkan Selat Melaka



Queensbay Mall, tempat shopping baru kat Penang. Baru jek bukak..Besaq gilee!!

Updated: Hanis, thanks sebab habaq kat akak, tanya mana gambar Salwa dan Asyraf..Ini gambarnya..


2 comments:

Anonymous said...

assalamualaikum..
sya ni masih menunggu kputusan spm...
saya nak amek aerospace engineering..
tapi saya keliru sama ad nak amek kat UIAM atau USM...
aerospace engineering kat UIAM bagus tak..??
kalo compare ngan USM ok tak??

Norhafizah Ismail said...

Aero di UIAM? Kalo tgk facilities, ade wind tunnel, lab thermo, pe lg ek? lecturer rmai international dr India, Arab, Indon, etc. Nk tgk website, gi ket www.eng.iiu.edu.my.